Volg Hart van Nederland
Opnieuw storing bij Odido: waar heb je als klant recht op?

Opnieuw storing bij Odido: waar heb je als klant recht op?

Storing

3 dec 2025, 12:59

Link gekopieerd

Woensdagochtend kampte telecomaanbieder Odido opnieuw met een storing. Tienduizenden klanten door het hele land konden geen verbinding maken met het mobiele netwerk. Dit jaar heeft de telecomprovider al meerdere keren te maken gehad met verstoringen bij internet en bellen. Maar waar heb je als klant recht op bij een storing?

Klanten worden pas gecompenseerd als ze langer dan 12 uur hinder ondervinden van een netwerkstoring op het mobiele of vaste netwerk van Odido. Dan heb je recht op de wettelijke compensatieregeling. Hoewel de storingen van een paar uurtjes als erg vervelend worden ervaren, kom je dus niet in aanmerking met vergoeding.

Als een netwerkstoring langer dan 12 uur duurde, krijg je vaak 1/30 deel van je maandelijkse abonnementskosten terug. Heb je tussen de 24 en 48 uur problemen gehad met je netwerk, dan krijg je 2/30 terug, bij 48 tot 72 uur 3/30, enzovoorts. Je krijgt minimaal 1 euro vergoed.

Frustratie

Op de website van Allestoringen.nl kwamen woensdagochtend tienduizenden meldingen binnen van de storing. De frustratie bij verschillende klanten is groot. Na eerdere storingen in mei, juni, juli, augustus, oktober en november, zijn dus ook in december opnieuw netwerkproblemen. Daarnaast vielen klanten eerder dit jaar over de compensatie van maximaal 2 euro.

Ontvang onze nieuwsbrief

Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.