Volg Hart van Nederland
Waarom huismerken nu nóg beter zijn voor je portemonnee

Waarom huismerken nu nóg beter zijn voor je portemonnee

Geld

26 sep 2025, 08:59

Link gekopieerd

De prijzen in de supermarkt blijven maar stijgen. Vooral koffie, vlees en zuivel zijn in korte tijd flink duurder geworden. Steeds meer consumenten grijpen daarom naar het huismerk in plaats van naar een A-merk. En dat is volgens het Financieele Dagblad nu nóg beter voor je portemonnee dan een paar jaar geleden.

Het verschil in prijs tussen A-merken en huismerken wordt namelijk steeds groter, blijkt uit onderzoek. "In drie jaar tijd zijn merkproducten 31 procent duurder geworden en huismerken 'maar' 20 procent", zegt Rabo-analist Sebastiaan Schreijen tegen de krant. Het prijsverschil is de afgelopen drie jaar dus alleen maar groter geworden.

Door dat groeiende verschil winnen huismerken steeds meer terrein. Uit cijfers van marktonderzoeker NIQ blijkt dat inmiddels bijna 60 procent van de supermarktomzet uit huismerken komt. Voor consumenten betekent dat, simpel gezegd: het loont tegenwoordig meer dan ooit om voor het huismerk te kiezen.

Ontvang onze nieuwsbrief

Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.