Kopen en besparen
26 juni 2025, 09:11
Ben jij tientallen tot honderden euro's misgelopen door het boeken van een hotel via Booking.com? Volgens de Consumenten is dat zeer waarschijnlijk. De organisatie is samen met stichting CCC een consumentenclaim gestart tegen de populaire boekingssite. Dit moet jij doen om eventueel geld terug te krijgen.
De Consumentenbond en CCC beschuldigen Booking.com van misbruik van macht, misleiding van klanten en het beperken van eerlijke concurrentie. Volgens de organisaties hebben miljoenen Nederlanders hierdoor jarenlang te veel betaald voor hun hotelovernachtingen, en daarom zou een vergoeding voor consumenten op zijn plaats zijn.
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.
De eerste stap in het proces van de organisaties is nu om gedupeerden te verzamelen. Iedereen die vanaf 1 januari 2013 minimaal één hotelkamer boekte via Booking.com, of via vergelijkbare websites zoals Agoda of Expedia, kan zich per direct aanmelden voor de claim. Ook mensen die via de website van een hotel zelf boekten, komen mogelijk in aanmerking.
De schade per consument kan uiteenlopen van tientallen tot enkele honderden euro’s, afhankelijk van aantal boekingen, de kamerprijs en bestemming. Aanmelden kan via de website van de Consumentenbond. Deelnemers betalen niets vooraf. Alleen als de claim succesvol is, wordt tot 25 procent van het toegekende bedrag ingehouden.
Een woordvoerder die optreedt namens Booking zegt nog op een reactie van het bedrijf te wachten.
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.