Weerbericht
5 aug 2019, 10:23
De NS gaat vanaf september advertentieruimte verkopen op de schermen die in de trein hangen. De huidige schermen vertellen reizigers vooral hoe laat ze hun bestemming bereiken en of ze de komende tijd rekening moeten houden met werkzaamheden, maar straks verschijnen er ook reclameboodschappen voor wasverzachters en hondenvoer. Dat schrijft de Volkskrant De NS spreekt uitdrukkelijk van een proef, die tot het eind van het jaar zal duren. De advertenties zullen te zien zijn in 137 van de ruim 400 intercitytreinen waarover de spoorwegen beschikken. "Na de proef bekijken we hoe de reiziger de reclame ervaart", zegt een woordvoerder. Of de belangstelling vooraf al eens is gepeild, kon zij niet zeggen. Lees ook: Baby belandt in Amersfoort tussen trein en perron De schermen in de trein vertonen al langer andere informatie dan louter haltes, aankomsttijden en vertragingen. De NS laat er ook promotiefilmpjes zien voor culturele evenementen en 'Hartkloppingen', romantische oproepen van reizigers.
Op Twitter wordt weinig enthousiast gereageerd op het nieuws. "Doe het niet! Weg met die schreeuwerige schermen. Gisteren werd weer mijn hele reis in de stiltecoupé verstoord door dat geflits", aldus een reiziger. En een ander: "Niet doen. In België doen ze het ook en het is mega irritant." https://twitter.com/Marcel\_InCircle/status/1158289963726835713 Ook vragen reizigers zich af of de prijzen voor treinkaartjes omlaag gaan, maar daar kan het vervoersbedrijf geen antwoord op geven. https://twitter.com/NS\_online/status/1158284683236564992 https://twitter.com/NS\_online/status/1158286184864473088 ANP
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.