Terug

Volg Hart van Nederland

Ryanair wil voor eind juli gedupeerde reizigers hebben terugbetaald

Ryanair wil voor eind juli gedupeerde reizigers hebben terugbetaald

Milieu en Gezondheid

3 juli 2020, 15:18

Ryanair belooft voor het eind van juli het grootste deel van de reizigers die een restitutie hebben aangevraagd voor een geannuleerde vlucht hebben terugbetaald. De luchtvaartmaatschappij zegt op dat moment alle aanvragen die gedaan zijn tot en met mei en het grootste deel van juni te hebben verwerkt. Dat meldt de Ierse luchtvaartmaatschappij vrijdag. Door de grote hoeveelheid annuleringen vanwege de coronacrisis kwamen zoveel aanvragen voor terugbetaling van tickets binnen dat Ryanair deze nauwelijks kon verwerken. Eind juli wil Ryanair 90 procent van deze achterstand te hebben verwerkt. Het gaat hierbij ook om reizigers die een reisvoucher of een gratis omboeking hebben geaccepteerd voor vluchten die nu door Ryanair worden uitgevoerd in juli, augustus en september.

Extra medewerkers

Om alle terugbetalingen te kunnen verwerken zijn sinds afgelopen 1 juni extra medewerkers ingewerkt om de achterstand in de terugbetalingsaanvragen van klanten weg te werken. Daardoor zijn op dit moment alle verzoeken om geldteruggave uit maart verwerkt en de helft van de aanvragen uit april. Aan het einde van deze maand wil Ryanair alle aanvragen tot en met mei en het grootste deel van juni hebben verwerkt.

Weer vliegen

Sinds woensdag 1 juni vliegen verschillende luchtvaartmaatschappijen waaronder Ryanair weer naar bepaalde vakantiebestemmingen. Naast verschillende Europese bestemmingen kan ook weer naar de Caribische eilanden worden gevlogen. Aan boord gelden de nodige voorzorgsmaatregelen. Zo is het dragen van een mondkapje voor passagiers en crew verplicht en worden de vliegtuigen extra gereinigd. Ook wordt aan boord tijdelijk geen eten geserveerd. Lees ook: Het regent klachten bij Sunweb, talloze vakantiegangers in onzekerheid over zonvakantie Ook andere luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties hebben de afgelopen maanden veel vluchten moeten annuleren. De verwerking hiervan gaat niet altijd goed. Klanten van reisorganisatie Sunweb balen dat hun reizen op het laatste moment worden geannuleerd. De gedupeerden krijgen in sommige gevallen tot een paar dagen voor de heenvlucht nog te horen dat de vakantie doorgaat en maken daarop het laatste geld over naar de reisorganisatie. Maar dan volgt al snel een mail dat ze het toch moeten doen met een voucher.

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.