
Verkeer
9 juli 2025, 13:11 - Update: 9 juli 2025, 13:52
Reizigers die geld terugvragen van de NS na de grote stakingen in juni, moeten langer wachten op hun vergoeding. De spoorvervoerder heeft inmiddels meer dan 100.000 aanvragen binnengekregen van mensen die extra kosten maakten doordat er geen treinen reden. Dat zorgt voor vertraging bij de afhandeling.
Normaal gesproken behandelt de NS zulke aanvragen binnen vier weken, maar dat gaat nu niet lukken. In een e-mail aan gedupeerden schrijft het bedrijf dat het iets meer tijd nodig heeft om elke aanvraag "met zorg" te behandelen.
Reizigers vonden de staking vooral vervelend, vertellen ze in onderstaande video:

Op vrijdag 6 juni en dinsdag 10 juni reden er in het hele land geen NS-treinen, doordat personeel het werk neerlegde voor een betere cao. Ook op andere dagen werd er in verschillende regio’s gestaakt. Veel reizigers moesten daardoor ander vervoer regelen en betaalden die kosten zelf.
Wie kosten maakte, kan nog steeds een tegemoetkoming aanvragen bij de NS. Dat kan tot drie maanden na de reisdag. De maximale vergoeding is 25 euro.
ANP
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.