Het beste van Hart
1 juni 2023, 18:14
De nieuwe smaken "Pornstar Martini" en "Strawberry Mojito" schieten bij veel mensen in het verkeerde keelgat. Jacqueline Krouwel van verslavingszorginstelling Jellinek snapt de keuze van DubbelFrisss niet. "Het is een hele slechte marketingtruc, met een negatieve impact op kinderen."
Het idee kwam uit de koker van influencer Quin van der Zeeuw. In een marketing campagne komt hij op het idee voor het nieuwe drankje. "Kunnen we cocktails uitbrengen voor DubbelFrisss?" Geen cocktail, maar een mocktail heeft DubbelFrisss op de markt gebracht, dat is een cocktail zonder alcohol.
Het gevaar van het drankje is volgens Krouwel dat kinderen op hele jonge leeftijd al gewend raken aan alcohol. "Kinderen raken alvast gewend aan de naam en het kan kinderen ook aanzetten om te gaan drinken."
Op Twitter reageren een aantal bezorgde ouders. "Geef jij je kinderen een lekker drankje, dat pornstar martini heet? Boycot deze groomers en reken financieel af met deze steeds meer idioot wordende wereld."
Een woordvoerder van Riedel, de drankenfabrikant achter DubbelFrisss, laat aan Hart van Nederland weten. "Wat deze mocktails duidelijk maken is dat je juist géén alcohol nodig hebt om een feestje te maken. De mocktail smaakvarianten zijn weliswaar geïnspireerd op bekende cocktailsmaken, maar er kan eigenlijk geen misverstand over zijn dat het frisdrank betreft."
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.