nieuws
7 nov 2019, 20:58
We zaten afgelopen jaar minder vaak op Facebook, WhatsApp en andere social media. Gemiddeld besteden we per dag bijna 80 minuten aan het scrollen door onze tijdlijn en het plaatsen van posts. Een daling van vier minuten ten opzichte van 2017. Dat meldt Multiscope donderdag op basis van een onderzoek onder 3600 Nederlanders. Toch betekent die daling niet dat Nederlanders social media langzaamaan beu zijn. Een meerderheid van de Nederlanders is op dit moment niet van plan om zijn of haar socialmediagebruik te verminderen of er zelf helemaal mee te stoppen. Dat blijkt uit onderzoek van Wat vindt Nederland onder 2200 mensen.
De voornaamste reden daarvoor is het gevoel van FOMO (Fear Of Missing Out), de angst om ook maar iets te missen. Daarnaast blijft het een erg handige manier om te communiceren met anderen. Lees ook: 'Gebruik social media afgelopen jaar flink gedaald, Instagram stijgt' Nu is het stoppen met social media natuurlijk ook wel makkelijker gezegd dan gedaan. Want kunnen we eigenlijk nog wel zonder? Nee, zegt maar liefst 68% van de ondervraagden. Ruim een kwart (28%) zegt wel prima zonder te kunnen.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.