nieuws
10 okt 2019, 10:39
Het is een puinhoop bij de webwinkel van Neckermann. Bestelde producten worden niet geleverd en de klantenservice is amper bereikbaar. Debbie Harte kan erover meepraten: zij wacht al ruim een jaar op haar nieuwe bank. De Consumentenbond liet maandag weten het afgelopen jaar 600 klachten binnen te hebben gekregen over Neckermann. Klanten ontvangen hun bestellingen niet. Wie om een terugbetaling vraagt, krijgt zijn geld niet. Het aantal klachten blijft toenemen volgens de bond. Lees ook: Lading klachten over webwinkel Neckermann, beloftes niet nagekomen Debbie bestelde in september 2018 een bank bij Neckermann. De levering zou acht weken duren. "Voor de dag van bezorging had ik een dag vrij genomen. Er is niemand komen opdagen."
Toen Debbie daarna met Neckermann belde, kreeg ze te horen wat ze al wist: "Het is ons niet gelukt." De levering zou nog een paar weken langer duren, maar ook bij de tweede bezorging was er geen bank. Zo ging het keer op keer. Eind vorig jaar stuurde de webwinkel een e-mail. Debbie kreeg een keuze: haar bestelling annuleren of op de bank wachten en een korting van vijftig procent krijgen. "Doe die korting maar, dacht ik." Debbie zou de helft van de prijs terugkrijgen als de bank geleverd werd, maar een jaar na haar bestelling staat het meubel nog altijd niet in haar woonkamer. Ook heeft ze geen cent van haar geld teruggezien.
Ondertussen staat op de website van Neckermann dat Debbie's bestelling is geannuleerd. Ze mailde naar de webwinkel, omdat telefonisch contact allang niet meer mogelijk was: geen reactie. "Toen heb ik aangifte gedaan van oplichting." Ze wordt er moedeloos van. "Ik blijf bezig, stuur elke week wel een mail naar Neckermann." Stort gewoon het geld terug op mijn rekening, verzucht Debbie. De Consumentenbond adviseert klanten die bij Neckermann een product willen bestellen om in ieder geval niet vooruit te betalen. Debbie heeft inmiddels gehoord dat politie haar aangifte heeft opgepikt.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.