nieuws
9 aug 2019, 04:32
De marechaussee heeft dit jaar al 110 meldingen binnengekregen over problemen met valet-parkingbedrijven rond Schiphol. Het gaat om parkeerschades, vernielingen, veel extra kilometers op de teller en verkeersongevallen en bekeuringen die met de auto zijn veroorzaakt. Bij valet parking geeft de reiziger zijn auto af, waarna die door het bedrijf ergens wordt geparkeerd. De marechaussee drukt klanten op het hart goed hun contract door te lezen en afspraken te maken met het valet-parkingbedrijf over het aantal kilometers dat met de auto wordt gereden en waar die wordt neergezet. En maak altijd melding van misstanden bij de marechaussee, de politie en bij het bedrijf zelf, zegt een woordvoerster.
De marechaussee zegt zelf niet te kunnen optreden, omdat het meestal gaat om een geschil tussen de consument en het bedrijf en dus een civielrechtelijke kwestie is. Lees ook: Je geeft je auto af op Schiphol en krijgt hem met schade terug Valet parking zorgt rond Schiphol voor toenemende overlast. Zo worden auto's soms geparkeerd langs de openbare weg of op bedrijventerreinen waar een parkeerverbod geldt. Handhavers van de gemeente Haarlemmermeer, waar de luchthaven onder valt, treden er streng tegen op.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.