Volg Hart van Nederland

Systeem voor aanvragen schadevergoeding na NS-stakingen nog steeds plat

Reizen

21 juni 2025, 09:42

Link gekopieerd

De problemen met het systeem voor het aanvragen van schadevergoeding van de NS zijn nog niet verholpen. De vervoerder hoopte dat die voor het weekend opgelost zouden zijn, maar volgens een NS-woordvoerder is er iets nog niet goed. Reizigers kunnen al enige tijd geen claim indienen voor compensatie van hun reiskosten omdat het systeem platligt.

De afgelopen tijd heeft NS meermaals in Nederland gestaakt, zowel lokaal als landelijk. Het leverde uitgestorven stations op, zo is te zien in bovenstaande video.

De afgelopen tijd waren er verschillende stakingen bij de NS, waardoor geen of minder NS-treinen reden. Vorige week woensdag werd bekend dat op dat moment tienduizenden mensen bij de NS een declaratie hadden ingediend voor een vergoeding van hun reiskosten die ze door de stakingen hadden moeten maken.

Sinds eind vorige week werkt het formulier dat moet worden ingevoerd om een claim in te dienen niet meer. Een NS-woordvoerder zei toen dat ze heel veel aanvragen kregen en dat ze het sterke vermoeden hadden dat ook bots aan het werk waren die veel aanvragen tegelijk deden.

De hoop is nu dat het systeem maandag weer in gebruik kan worden genomen. Reizigers kunnen tot drie maanden na de dag van de reis compensatie aanvragen, zei de woordvoerder ook.

Ontvang onze nieuwsbrief

Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.