Weerbericht
12 mei 2017, 06:22
De organisaties Claimingo en ReisRecht gaan Schiphol en vliegtuigmaatschappijen volgende week formeel aansprakelijk stellen voor de vertragingen die reizigers in de meivakantie opliepen door de veel te lange rijen op de luchthaven. Honderden gedupeerden hebben zich bij Claimingo en ReisRecht gemeld. ''Wij gaan voor dubbele aansprakelijkheid'', zegt jurist Alexander Colenbrander van Claimingo vrijdag in De Telegraaf. ''Wachttijd komt grotendeels voor rekening van securitychecks van de luchthaven. Maar de luchtvaartmaatschappij, waar je moet inchecken of je koffer afgeven, en de staat, die over de paspoortcontrole gaat, kunnen mede schuld hebben aan de onredelijke vertraging, omdat bijvoorbeeld in pieken te weinig balies en hokjes open zijn.'' Vliegpassagiers gaan die schade volgens Colenbrander in principe claimen bij alle betrokken partijen. ''Ze moeten het dan onderling maar uitzoeken. Anders schakelen we de rechter in voor een oordeel.'' Schiphol heeft vorige week na een overleg met demissionair staatssecretaris Sharon Dijksma van Infrastructuur maatregelen voor de zomer aangekondigd die een herhaling van de chaos in de meivakantie moeten voorkomen. ANP
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.