Weerbericht
1 juli 2019, 20:09
Een grote storing in het bagagesysteem van luchthaven Schiphol heeft afgelopen weekend geleid tot een heuse bagagechaos. Door de storing werden koffers van passagiers tijdelijk verspreid over de luchthaven opgestapeld. Op een foto die een luchthavenmedewerker anoniem naar De Telegraaf stuurde, is een stapel koffers te zien onder een viaduct op het luchthaventerrein.
Schiphol geeft op Twitter toe dat het te maken heeft gehad met een technische storing waardoor bagage achterbleef, maar zegt dat het probleem inmiddels is opgelost. Toch klagen veel passagiers op social media dat hun koffers nog altijd niet terecht zijn. "Het is 36 uur geleden dat ik via Schiphol vloog en mijn bagage verloor. NUL informatie van mijn luchtvaartmaatschappij of van jullie," schrijft een passagier in een reactie naar Schiphol. "NUL ontwikkelingen rondom mijn koffers. Dit is NIET opgelost." https://twitter.com/srslywaitwhat/status/1145588826674364417 https://twitter.com/alisontoon/status/1145656619918868481 Ook KLM geeft toe dat door de storing een groot deel van de bagage niet op de juiste manier aan boord van de vliegtuigen is gebracht. "We doen op dit moment onze uiterste best om alle bagagestukken te traceren en terug te sturen naar de eigenaar," schrijft de luchtvaartmaatschappij. https://twitter.com/KLM/status/1145696174940332032 De helft van de duizenden verloren koffers is inmiddels nagestuurd, vertelt een woordvoerder Schiphol tegen Hart van Nederland. De andere helft koffers volgt in de loop van de week.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.