Volg Hart van Nederland

'Geen compensatie voor gestrande passagiers'

Weerbericht

24 juli 2019, 21:25

Link gekopieerd

Passagiers die gestrand zijn door de brandstofproblemen op Schiphol, hebben geen recht op compensatie. Dat meldt Airhelp, dat gedupeerde reizigers bijstaat bij vertragingen. Volgens die onderneming is de tankstoring een uitzonderlijke situatie, die de luchtvaartmaatschappij niet had kunnen voorkomen. Passagiers van wie de vlucht vertraagd of geannuleerd is moeten wel worden opgevangen door luchtvaartmaatschappijen. Mensen die langer dan twee uur op een luchthaven zijn gestrand moeten onder meer gratis eten en drinken krijgen en indien nodig een gratis overnachting. Ook hebben die passagiers recht op twee telefoontjes en toegang tot hun e-mail, legt Airhelp uit. Lees ook: KLM: ook donderdag nog last van tankstoring De problemen met de tankinstallatie op Schiphol woensdag aan het begin van de middag begonnen. KLM meldde dat een groot aantal vluchten met Europese bestemmingen en drie intercontinentale vluchten zijn geannuleerd. Verder liet de luchtvaartmaatschappij al weten dat donderdag ook nog vluchten worden geschrapt. ANP

Ontvang onze nieuwsbrief

Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.