Sport
31 mei 2022, 20:20
Viaplay komt met een speciale telefoonlijn, om de vele klachten over de Formule 1-uitzendingen te behandelen. Vanaf volgende week kunnen ontevreden kijkers in Nederland zo direct bij de Zweedse streamingsdienst aankloppen.
Eerder dinsdag kondigde Viaplay ook al een digitaal hulpportaal aan. Volgens vicepresident Andrea Sahlgren is het de bedoeling dat iedereen in het Nederlands geholpen gaat worden. "Iedere klacht is er één teveel", vertelt ze aan Hart van Nederland. "We hopen dat iedereen die iets te melden heeft, dat ook gaat doen via de officiële kanalen. Misschien is de oplossing in sommige gevallen wel heel simpel. We horen alle feedback, en luisteren er ook naar."
Sinds de lancering van de nieuwe dienst regent het klachten, vooral in het weekend als de Formule 1-races worden uitgezonden. Veel kijkers hebben last van haperende streams, of kunnen de uitzending helemaal niet bekijken. Ook het commentaar van het debuterende duo Melroy Heemskerk en Nelson Valkenburg valt niet bij iedereen in de smaak.
Of er inhoudelijk ook iets gaat veranderen, kan Sahlgren op dit moment niet zeggen. "We zijn in Nederland voor de lange termijn. Drie maanden geleden zijn we begonnen, we hebben een paar Formule 1-races gehad. Wij zijn erg blij met hoe het tot nu toe is verlopen. En we gaan er alles aan doen om te zorgen dat de klanten net zo tevreden zullen zijn."
Op de suggestie van de Consumentenbond, om klanten van Viaplay te compenseren voor de slechte kwaliteit van de streams, wil Sahlgren nog niet ingaan.
In onderstaande Shownieuws-video geeft Tom Coronel commentaar op de laatste F1-race in Monaco.
Foto: ANP
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.