Sport
19 mrt 2022, 15:29
Opnieuw loopt het niet helemaal soepel tijdens de Formule 1-stream van Viaplay. Op social media regent het weer klachten over uiteenlopende zaken. Zo is bij meerdere kijkers de kwaliteit van het beeld slecht en krijgen mensen onbedoeld een kijkje achter de schermen.
In Bahrein worden momenteel de derde vrije training verreden maar niet iedereen kan optimaal genieten van de training. Op twitter gaat het los en is de hashtag #Viaplay trending in Nederland. Meerdere kijkers hebben het over de slechte kwaliteit die soms terug schijnt te vallen naar 240/360 P en het bufferen van de stream laat ook de wensen over.
Daarnaast werd de kijker tussendoor ook nog getrakteerd op een onbedoeld kijkje achter de schermen, waarschijnlijk door een foutje van een regisseur. Zo was te zien hoe presentatrice Amber Brantsen aan de repeteren was in de studio. Ook liepen andere werknemers van het programma door het beeld.
Verder vragen mensen zich af waarom ze een aftelklok in beeld zien en waar de tijdenbalk is gebleven.
De nieuwe abonnementszender Viaplay is vanaf dinsdag verkrijgbaar in Nederland. De streamingdienst heeft fors geïnvesteerd in sport met bijvoorbeeld de rechten op de Formule 1, de Bundesliga en vanaf het volgende seizoen ook de Premier League.
Vrijdag waren er ook al veel mensen die klachten hadden over de stream van Viaplay. Het verslag van de eerste vrije training ging gebukt onder technische gebreken. Zo stond het geluid te zacht of liep het niet synchroon met het beeld. Sommige mensen hadden last van 'missende pixels'.
Ook de nieuwe commentaren krijgen van meerdere mensen de wind van voren. Het commentatoren-duo Allard Kalf en Sebastiaan Bleekemolen wordt omschreven als 'slaapverwekkend'.
Voor mensen die liever naar het commentaar van Olav Mol willen luisteren kunnen terecht via Grand Prix Radio. En veel mensen doen dat sinds vandaag. "Vanwege grote belangstelling zijn de app en website van Grandprixradio overbelast geraakt" is te lezen op Twitter.
Toch is niet iedereen ontevreden met Viaplay. "Ik vind het wat jammer dat iedereen Viaplay al gelijk zo afblaft, het is een nieuwe dienst in Nederland geef het daarom een aantal races en oordeel dan! Ziggo had ook niet alles direct op de rit", vertelt Mike op Twitter.
Anderen zien wel de humor ervan in, zo deelt een twitteraar de Viaplay-bingokaart:
De klantenservice van Viaplay is ondertussen druk bezig met het beantwoorden van alle klachten op de sociale media. Abonnees krijgen te horen dat ze contact kunnen opnemen via een persoonlijk bericht.
Bijgevoegde video verscheen in december voor het eerst op deze site.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.