Terug

Volg Hart van Nederland

Klachten na overname streekvervoer Arriva: busreizigers staan uren in de kou

nieuws

15 dec 2023, 16:18

Het is chaos binnen het streekvervoer in het oosten van het land sinds de overname van Arriva op 10 december. Bussen komen veel te laat, de verbindingen zijn slecht en de reistijden zijn langer geworden. Het water staat reizigers aan de lippen, en ook voor veel chauffeurs is de maat vol. "Ik heb collega’s gezien, die huilend naar huis gingen."

Sinds Arriva het streekvervoer in Overijssel overnam van Keolis weten reizigers en chauffeurs niet waar ze aan toe zijn. Een stortvloed aan klachten komt binnen op onder meer X. "Kan iemand mij helpen? Ik moet van Vroomshoop naar Westerhaar-Vriezenveensewijk. Ga altijd met de bus, maar ineens rijdt er geen bus meer volgens de app. Help! De trein is geen optie", aldus een wanhopige reiziger. Ze moet uiteindelijk 53 minuten lopen naar haar bestemming.

Ook al heeft de trein vertraging, het weerhoudt vakantiegangers er niet van om met het vervoersmiddel naar het buitenland te gaan:

Voor veel mensen is de trein tegenwoordig dé manier om van de vakantie te genieten
1:24
Voor veel mensen is de trein tegenwoordig dé manier om van de vakantie te genieten

"Het is een drama'

Reizigers staan uren in de kou, bussen vallen uit en chauffeurs zitten er helemaal doorheen. Een buschauffeur zag de schrijnende situaties met eigen ogen. "Het is een drama, óók voor de reizigers natuurlijk."

Marijn van der Gaag van de FNV begrijpt de ergernis. "Sinds het streekvervoer is overgenomen zijn er nieuwe elektrische bussen gaan rijden. Deze werken alleen niet. Ze zijn snel leeg en de systemen werken niet. Daarom is het zo'n puinhoop."

'Snel verbetering'

Communicatieadviseur Liesbeth Oelen laat in een schriftelijk reactie weten dat reizigers binnenkort verbetering kunnen verwachten. "We zijn dagelijks bezig om alle dingen die we tegenkomen zo snel mogelijk aan te pakken. Iedereen draagt daaraan bij en zet de schouders eronder."

Arriva erkent dat er zaken anders lopen dan verwacht, maar gaat ervan uit dat dit binnenkort opgelost wordt. "We zetten nu de weg voorwaarts in en het verbeterproces is ingezet."

Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network | Alle rechten voorbehouden.