Volg Hart van Nederland
Titel regeerakkoord leidt tot kritiek op social media: 'Vast een reclamebureau voor ingehuurd'

Titel regeerakkoord leidt tot kritiek op social media: 'Vast een reclamebureau voor ingehuurd'

Politiek

15 dec 2021, 14:10

Link gekopieerd

Het nieuwe regeerakkoord is een feit en ook op social media is dat mensen niet ontgaan. Op Twitter delen veel mensen hun zienswijze op het nieuwe akkoord. Met name de titel 'Omzien naar elkaar en vooruitkijken naar de toekomst' wordt fel bekritiseerd.

"Daar is vast een reclamebureau voor ingehuurd. Leuke woordspelingen, omzien = achteruitkijken, en Omtzigt natuurlijk. Omzien naar de toekomst, dat zou pas spectaculair zijn geweest!", zegt een sceptische Martin de Haan over het regeerakkoord op Twitter.

Cynisme voert boventoon

Aan de toon van veel van de tweets valt af te leiden dat mensen weinig vertrouwen hebben in het regeerakkoord, dat vanmiddag wordt gepresenteerd. "Omzien naar elkaar en vooruitkijken naar de toekomst, juist ja. Ik ren zo snel mogelijk naar wat ik aan de horizon meen te zien en kijk achterom of ik nog concurrentie moet neerhoeken. Op zich wel passend", zegt Laurens cynisch.

Ook Yvonne vindt het woord 'omzien' verkeerd gekozen. "In titel van je #regeerakkoord het woord ‘omzien’ durven gebruiken! Woord van rapport over schofterige manier waarop burgers behandelt en weer trap na geeft", zegt ze verwijzend naar de toeslagenaffaire.

Ontvang onze nieuwsbrief

Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.