Politiek
5 jan 2018, 07:41
De Reclame Code Commissie (RCC) vindt dat de naam Neuken Liqueur “in strijd is met de goede smaak en fatsoen”. Volgens de commissie zijn de onverholen en onverbloemde toespelingen op seks verschillende uitingen van het merk in strijd met de goede smaak zoals dat beschreven staat in de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken. De uitspraak van de RCC komt na een klacht van STIVA en SpiritsNL vorig jaar november. “De reclame-uitingen en de naam van dit product passen niet bij verantwoorde alcoholmarketing. Ook wordt er in uitingen opgeroepen overmatig te drinken en alcohol te drinken in werksituaties. Aangezien onverantwoorde consumptie van alcoholhoudende drank problemen met zich mee kan brengen, is terughoudendheid in alle reclame geboden.” Directeur Joep Stassen van SpiritsNL ziet Neuken het liefst zo snel mogelijk uit de winkels verdwijnen. “De Nederlandse gedistilleerd sector staat voor verantwoorde alcoholconsumptie en verantwoorde marketing. Deze uitingen passen daar absoluut niet bij.” Beeld: Pexels
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.