Politiek
19 okt 2018, 07:56
Reclame voor cosmetische ingrepen moet voortaan voldoen aan regels. Zo mogen advertenties niet misleidend zijn, geen garanties over het resultaat voorspiegelen, niet op minderjarigen zijn gericht en niet aanzetten tot het ondergaan van teveel behandelingen. De Nederlandse Stichting Esthetische Geneeskunde heeft de regels zelf opgesteld. Wie vindt dat een advertentie voor een medische cosmetische behandeling misleidend is, kan er in het vervolg dus een klacht over indienen bij de Reclame Code Commissie (RCC).
Minister Bruno Bruins van Medische Zorg is blij met de afspraken. "Medisch cosmetische behandelingen zijn nooit zonder risico. Het is belangrijk dat mensen daar goed en juist over worden geïnformeerd. Deze code voor reclames kan daar een goede bijdrage aan leveren", zegt hij. Bruins is van mening dat mensen die een dergelijke ingreep laten doen, de juiste informatie krijgen. Alle adverteerders in de sector moeten zich aan de nieuwe regels houden. ANP
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.