Terug

Volg Hart van Nederland

'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' is de slechtste slogan

'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' is de slechtste slogan

nieuws

9 dec 2019, 10:26

"Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin." Dat is de slechtste slogan van het jaar geworden. Daarmee won de Arnhemse visbar Zilte Zeemeermin de dubieuze titel. Helemaal niet erg, vindt Luuk de Haan, mede-eigenaar van de visbar. "Het is de bedoeling dat mensen het grappig vinden en de naam onthouden. Dat is gelukt." De visbar van broers Luuk en Wiebe kreeg een kwart van de stemmen, ruim 1700 in totaal. Daarmee bleven ze het UWV voor met hun slogan "Werken met zinhoud".

Beter goed gejat

Het was de achtste keer dat het platform de Slechte Slogans-verkiezing organiseerde. De afgelopen week kon iedereen via de site zijn stem uitbrengen op de tien genomineerde reclamekreten. In totaal brachten 3992 stemmers 7055 stemmen uit. De slechtste slogan van de 'Visbroertjes',  zoals zij zichzelf noemen, is waarschijnlijk ingestuurd door een vaste klant of voorbijganger. Buiten staat namelijk een bord met de opmerkelijke quote. Heel origineel is de slogan daarentegen niet. Vroeger gingen de broers in Friesland uit vissen. "Wie verloor, moest een visje betalen. Daar kwamen we op de slogan: 'Onze haring smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' tegen bij een andere visboer."

Andere kanshebbers

Andere kanshebbers waren "Uit onze handen uw tanden" van Steven de Vries Tandtechniek; "Shop en kom tot jeselfie" van Groupon; "Je rijbewijs hale doe je bij die kale" van rijschool Rayactie en "Wij verkopen uw huis. Nogal fidus" van Fidus Makelaardij. "Op één na de beste!" van Lobatrans bezorgdienst eindigde als laatste. Eerdere winnaars zijn onder meer "We doen wel vrouwen maar knippen ze niet" (barbier), "Zit je haircut" (kapper) en "Iedere paal gaat erin" (heibedrijf). Volgens de organisatie legt de verkiezing de deelnemende ondernemers overigens geen windeieren. De barbiershop die vorig jaar won, vertelde toen tegen Hart van Nederland hoe zij op hun slogan kwamen: Lees ook: 'Voor ieder reetje een wc'tje' Beeld: ziltezeemeermin.nl

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network | Alle rechten voorbehouden.