Opmerkelijk

Oud-werknemer Just Wellness: 'Na een cursus van twee dagen mocht ik laseren'

Duizenden gedupeerden van de failliete beautysalon Just Wellness hebben zich via Facebookpagina’s gemeld. Niet alleen over hun geld, maar ook over slechte apparaten en onvoldoende geschoold personeel.

Oud-werknemer Rachel Aussems herkent dat beeld. Ze begon vier maanden geleden met werken bij de beautysalon. “Ik begon met een cursus van twee dagen om leren laseren.”

Rachel vertelt dat ze de eerste dag iets kreeg uitgelegd over ontharen. Diezelfde dag oefenen met het apparaat. Op de tweede dag kreeg ze een cursus over hoe ze een tattoo moest laseren. Een paar dagen later werd ze op het rooster gezet.

Cursus van twee dagen

“Ik dacht bij mezelf: Ja, ik ga echt geen tattoo bij iemand weglaseren, dat kan ik helemaal niet.” Na een maand werken, kreeg ze geen salaris en tot op heden heeft ze haar salaris nog steeds niet gehad. “Ik moet nog zo’n 1.350 euro ontvangen.”

Lees ook: Ontharingssalon Just Wellness ineens dicht, gedupeerden kunnen mogelijk fluiten naar honderden euro’s

Daarnaast werd Rachel verteld dat de onbeperkte pakketten in het nieuwe jaar zouden stoppen. In de maanden dat zij daar werkte, verkocht ze die dan ook vaak. “Mensen waren teleurgesteld, dus zij wilden die pakketten graag kopen. Dat was volgens mij voor het bedrijf nog gewoon een kans om heel veel geld binnen te halen.”

‘Lastig om geld terug te krijgen’

Advocaat Daniella van Rooij is zelf ook klant geweest bij Just Wellness. Zij denkt dat er snel een faillissement zal volgen en dat het heel lastig wordt voor mensen om hun geld terug te krijgen.

“Er zijn vaak grotere instanties, zoals een bank of de Belastingdienst, die daar op voor gaan, dus dat maakt het wel heel erg moeilijk.” Consumenten staan om die reden achterin de rij.