De actie van Wakker Dier om bezorgwagens van Albert Heijn te achtervolgen met een billboardauto, kan op weinig sympathie rekenen. Bijna driekwart van de Nederlanders vindt de actie veel te ver gaan. Dat blijkt uit onderzoek van Wat vindt Nederland onder 2700 mensen. Wakker Dier wil de supermarkt met de stalkactie dwingen zijn kippen beter te verzorgen. "Wij achtervolgen Albert Heijn net zo lang tot ze de AH kip niet meer bezorgen", staat op het billboard. Naast de tekst staat een foto van een boze kip. Lees ook: Wakker Dier stalkt bezorgers Albert Heijn met rijdend billboard Volgens de dierenwelzijnsorganisatie zorgt Albert Heijn van alle supermarkten het slechtst voor zijn pluimvee. De kippen die bij de grootgrutter in de schappen komen te liggen, leven volgens Wakker Dier met zestien dieren op één vierkante meter. De dieren raken daardoor gestrest en daardoor lopen ze een verhoogde kans op pijnlijke voetzweren.Averechts effectOndanks de goede zaak die Wakker Dier met de ludieke actie probeert aan te kaarten, lijkt de actie juist een averechts effect te hebben. Een ruime meerderheid van de Nederlanders (zeventig procent) zegt minder sympathie voor dierenactivisten te hebben gekregen, zo blijkt uit ons onderzoek. Bijna een kwart van de Nederlanders staat nog wel achter de activisten.Wat Vindt Nederland? is het opiniepanel van Hart van Nederland. Het panel bestaat op dit moment uit 27.000 leden. Per onderzoek wordt een deel van het panel uitgenodigd. Dat gebeurt op basis van de kenmerken van de deelnemers, zoals politieke voorkeur, geslacht, woonplaats, leeftijd. Alle onderzoeken vinden plaats onder begeleiding van opiniepeiler Maurice de Hond.