Dieren
23 okt 2019, 20:44
De actie van Wakker Dier om bezorgwagens van Albert Heijn te achtervolgen met een billboardauto, kan op weinig sympathie rekenen. Bijna driekwart van de Nederlanders vindt de actie veel te ver gaan. Dat blijkt uit onderzoek van Wat vindt Nederland onder 2700 mensen. Wakker Dier wil de supermarkt met de stalkactie dwingen zijn kippen beter te verzorgen. "Wij achtervolgen Albert Heijn net zo lang tot ze de AH kip niet meer bezorgen", staat op het billboard. Naast de tekst staat een foto van een boze kip. Lees ook: Wakker Dier stalkt bezorgers Albert Heijn met rijdend billboard Volgens de dierenwelzijnsorganisatie zorgt Albert Heijn van alle supermarkten het slechtst voor zijn pluimvee. De kippen die bij de grootgrutter in de schappen komen te liggen, leven volgens Wakker Dier met zestien dieren op één vierkante meter. De dieren raken daardoor gestrest en daardoor lopen ze een verhoogde kans op pijnlijke voetzweren.
Ondanks de goede zaak die Wakker Dier met de ludieke actie probeert aan te kaarten, lijkt de actie juist een averechts effect te hebben. Een ruime meerderheid van de Nederlanders (zeventig procent) zegt minder sympathie voor dierenactivisten te hebben gekregen, zo blijkt uit ons onderzoek. Bijna een kwart van de Nederlanders staat nog wel achter de activisten.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.