Opmerkelijk

Thomas Cook-gedupeerden: 'We zijn 2300 euro lichter, maar we hebben onze tickets'

Patty Perlot en haar gezin staan dinsdag met wanhoop op hun gezichten aan de balie op Schiphol. Ondanks dat ze maandag voor veel geld hun reis naar Gran Canaria omboekten, liggen er nu toch geen tickets voor hen klaar.

“We rijden naar Schiphol en ik zie op Facebook dat alle tickets zijn gecanceld, maar gelukkig heb ik alles omgeboekt denk ik. Nou, niet dus”, vertelt de gedupeerde Patty aan Hart van Nederland. Ze wijzigde haar vakantie op aanraden van Thomas Cook bij een reisbureau.

Lees ook: Alle reizen Thomas Cook geannuleerd, noodnummer voor gedupeerde reizigers

Dinsdag maakte de noodlijdende reisorganisatie bekend dat alle reizen die bij Thomas Cook en Neckermann zijn geboekt, worden geannuleerd.

Onbetaalde tickets

Patty is daar nu de dupe van, legt ze uit. “De stoelen in het vliegtuig zijn gereserveerd voor Thomas Cook-reizigers, maar nog niet betaald door de reisorganisatie. Transavia zegt ze niet zomaar aan ons te kunnen geven, want dan maken ze dubbele kosten.”

Haar kinderen staan vol spanning naast hun moeder in de luchthaven. Ze zijn nog nooit op een vliegvakantie geweest en kijken al het hele jaar uit naar deze reis.

“We willen best opnieuw voor de tickets betalen, maar ook dat staat Transavia niet toe”, aldus Patty’s partner Wesley van Nispen. Hij vindt het vooral heel erg voor hun kinderen. “Ze hebben gister zelf hun koffers gepakt en ik hoop niet dat ze die straks weer moeten uitpakken.”

‘We mogen vliegen!’

Patty en Wesley proberen allebei via de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) een oplossing te vinden voor hun probleem. Terwijl ze in de wacht hangen, volgt plots het verlossende woord.

“We mogen vliegen!”, roept Patty met een grote glimlach op haar gezicht. “Transavia heeft dit geweldig geregeld. Ik heb wel 2300 euro moeten bijbetalen, maar we gaan op vakantie!”