Dieren
8 mrt 2023, 17:05
Dat is niet mijn kat, dacht Alexandra Peeters uit Eindhoven laatst. Het pension waar ze haar kat Sammy acht weken lang naartoe had gebracht, heeft haar de verkeerde kat mee naar huis gegeven. En nu is Alexandra radeloos. Ze is een zoektocht via Facebook begonnen.
"Toen ik Sammy kwam halen, was ze erg bang. Dat vond ik echter niet raar, want hij is ook best schuw tegen anderen", vertelt Alexandra aan Omroep Brabant. Maar eenmaal thuis verstopte hij zich drie dagen lang achter de vriezer. Na die drie dagen zag Alexandra het meteen: dit is niet mijn kat. "Het was wel een zwart-witte kat, maar met een dunne staart en een zwart vlekje onder zijn kinnetje."
De kat is gechipt en geregistreerd. Dat is binnenkort verplicht voor iedereen. Wat mensen daarvan vinden zie je in deze video:
Na een belletje naar het pension werd duidelijk dat de kat op 10 januari aan iemand anders is meegegeven. Deze mensen hadden Sammy vervolgens buiten gezet toen ze erachter kwamen dat het niet hun huisdier was.
Het dierenpension kan bijna niet geloven wat er is gebeurd en begrijpen de reactie van Alexandra maar al te goed. Ze geven aan dat niemand in de gaten had dat het om de verkeerde katten ging. "Duidelijk is wel dat Sammy nog in de buurt is. Er zijn foto's gemaakt waarop Sam te zien is in de wijk. We gaan door tot we hem vinden." Alexandra krijgt haar geld terug van het pension. Samen met de medewerkers van het pension zoekt ze nu naar de kat. Er zijn flyers opgehangen en in de buurt wordt door meerdere mensen gezocht. Toch vreest Alexandra het ergste. "Ik ben bang dat ik hem niet meer terugzie."
De Facebook-post van Alexandra:
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.