Terug

Volg Hart van Nederland

Winkeliers kampen met klanten die winkelafspraak niet nakomen

Winkeliers kampen met klanten die winkelafspraak niet nakomen

Milieu en Gezondheid

1 apr 2021, 07:02

Steeds meer mensen komen niet opdagen als ze een afspraak hebben gemaakt om te komen shoppen. Inmiddels komt tien procent van de klanten zijn afspraak niet na en dat percentage stijgt.

Dat blijkt uit navraag bij BNR bij brancheclubs. Bij sommige grote winkels blijft nu al tot een derde van de klanten weg.

'Steeds meer mensen laten het afweten'

Aan het begin kwam iedereen gewoon langs, zegt directeur Eus Peters van de Raad Nederlandse Detailhandel (RND), die grote winkelketens als Action, Gamma en MediaMarkt vertegenwoordigt. "Daarna zien we het aantal instorten, elke week met ongeveer een procent." Vooral als klanten relatief anoniem kunnen winkelen laten zij het vaker op het laatste moment afweten.

Volgens INretail haakt bij een aantal grote winkels zelfs 20 tot 30 procent van de klanten af. De schade loopt naar verluidt in de tientallen miljoenen euro's per week.

ANP

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.