Milieu en Gezondheid
1 apr 2021, 07:02
Steeds meer mensen komen niet opdagen als ze een afspraak hebben gemaakt om te komen shoppen. Inmiddels komt tien procent van de klanten zijn afspraak niet na en dat percentage stijgt.
Dat blijkt uit navraag bij BNR bij brancheclubs. Bij sommige grote winkels blijft nu al tot een derde van de klanten weg.
Aan het begin kwam iedereen gewoon langs, zegt directeur Eus Peters van de Raad Nederlandse Detailhandel (RND), die grote winkelketens als Action, Gamma en MediaMarkt vertegenwoordigt. "Daarna zien we het aantal instorten, elke week met ongeveer een procent." Vooral als klanten relatief anoniem kunnen winkelen laten zij het vaker op het laatste moment afweten.
Volgens INretail haakt bij een aantal grote winkels zelfs 20 tot 30 procent van de klanten af. De schade loopt naar verluidt in de tientallen miljoenen euro's per week.
ANP
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.