Milieu en Gezondheid
26 mei 2022, 22:46
Clubeigenaar Jeffrey Mol is er klaar mee: het moet afgelopen zijn met het drogeren van slachtoffers in het uitgaansleven. Nog voor de berichten van het 'needle spiking' die nu in het nieuws zijn, gaat hij een paar weken terug met de gemeente Emmen in overleg en wordt er een campagne bedacht.
En die campagne heeft nu al resultaat; de komende weken komen er posters te hangen in abri's, krijgen clubbezoekers speciale hoesjes voor om de glazen te doen en zijn er bierviltjes met teksten en afbeeldingen om mensen bewust te maken.
Elke clubeigenaar die ontkent dat het in zijn club gebeurt, liegt, zegt Jeffrey. "We weten allemaal dat het gebeurt, bij mij ook, daar ben ik eerlijk in", zegt hij. Wel nuanceert hij dat het moeilijk te zien is of iemand gedrogeerd is. "Het kan ook drank zijn. Na de lockdowns zijn jongeren sneller overprikkeld in het uitgaansleven, ook door de lichten, het geluid. Maar stel dat iemand mijn dochter zou drogeren, zou ik helemaal door het lint gaan. Dus ik wil dat mensen zich bewust worden."
De campagne zoemt rond bij eigenaren van andere clubs. Jeffrey krijgt veel reacties op zijn verhaal. "Dat zou het mooiste zijn, dat deze campagne landelijk gehoor gaat vinden en dat er meer clubs gaan meedoen met dit verhaal."
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.