Milieu en Gezondheid
15 okt 2021, 17:30
Ruim een week geleden werden de medewerkers van Snackhuis Ben in het Noord-Hollandse Midwoud lastiggevallen door een agressieve man. De klant wilde zijn QR-code niet laten zien. De man ging in de snackbar en later ook live op Facebook door het lint. Het relaas van de man ging viral en wist ook de landelijke media te bereiken. Nu is de man tot inkeer gekomen zeggen medewerkers van het snackhuis.
Nu krijgen de medewerkers bloemen en chocolaatjes van dorpsgenoten, en zelfs steunbetuigingen uit de rest van het land. "Vanochtend nog iemand uit Zuid-Limburg", vertelt medewerkster Layla vrijdag tegen Hart van Nederland.
Helaas ontvangt de snackbar sinds deze week ook een aantal negatieve reacties. "Zo zijn er opeens slechte reviews geplaatst door mensen die hier niet vandaan komen." Erg vervelend, maar daar trekken de medewerkers zich weinig van aan. "Dat weegt niet op tegen alle andere positieve reacties", zegt Layla dan ook.
Tot grote verbazing van de snackbarmedewerker kwam de agressieve klant een dag na de uitzending van Hart van Nederland zijn excuses aanbieden. Dat vinden de medewerkers van de snackbar erg apart, aangezien het incident al twee weken geleden was gebeurd. "Als je echt spijt hebt denk ik dat je na twee dagen komt en niet na twee weken", vindt Layla.
De angst is bij Layla en haar collega's inmiddels wel weer wat afgezakt. Zo vertelde eigenaar Ben van Bragt (22) dat hij en zijn collega's enkele dagen na het incident "met angst in hun schoenen" naar hun werk zijn gegaan. Hoewel de man dus nu zijn excuses heeft aangeboden, blijven de snackbarmedewerkers op hun hoede wanneer ze klanten om hun QR-code vragen. "Dat blijft voorlopig nog wel even een dingetje."
Bovenstaande reportage is eerder uitgezonden door Hart van Nederland.
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.