Terug

Volg Hart van Nederland

#CrisisvanNL | Foutje: maandfactuur Marco's snackbar blijkt 5.000 in plaats van 50.000 euro

#CrisisvanNL | Foutje: maandfactuur Marco's snackbar blijkt 5.000 in plaats van 50.000 euro

Persoonlijke verhalen

20 sep 2022, 15:05

Afgelopen week was het een grote schrok voor snackbareigenaar Marco Hartman van snackbar ’t Harkje in Poeldijk. Een brief van zijn energieleverancier met het nieuws dat hij een voorschot moest betalen van €50.121,47 euro bezorgde hem bijna een hartaanval. Maandagavond kreeg hij het verlossende woord: het was toch een rekenfoutje.

Bekijk hierboven de reportage die wij vorige week maakten bij Marco.

Hartman stapte vorige week naar de media na het bericht dat hij een halve ton moest gaan betalen voor zijn stroom, in plaats van zijn gebruikelijke factuur, die rond de 3.000 euro ligt. Het eerste bedrag moest voor 22 september binnen zijn. Hartman rekende uit dat hij wel minimaal 20.000 frikandellen per maand zou moeten verkopen om de energierekening nog te kunnen blijven betalen.

Excuses

Hij hoopte dat er een komma miste en nu blijkt er inderdaad een fout te zijn gemaakt. Het zou gaan om ongeveer 5.000 euro, in plaats van 50.000. "Ach, ik ben zo opgelucht! Je weet nooit hoe gek het opeens kan zijn. Dit scheelt nog wel wat, zo'n 45.000 euro!", laat hij weten aan Hart van Nederland.

Op Twitter liet de snackbareigenaar opgelucht weten: "Eindelijk, na vier dagen een bericht in de mail met de tekst ‘opgelost’, met daaronder een creditnota met een excuus". Energieleverancier NieuweStroom meldt aan Hartman: "Deze creditnota ontvang je omdat bij de nieuwe voorschotnota over oktober vermoedelijk een verkeerde meterstand een extreem hoog voorschotbedrag heeft veroorzaakt."

Nieuwe berekening

Een woordvoerder van NieuweStroom laat aan de redactie weten: "Helaas is bij onze klant Marco Hartman inderdaad wat fout gegaan. Logisch dat hij zich wezenloos is geschrokken. De nota was (gelukkig) foutief en in het weekend zijn collega’s teruggekeerd naar kantoor om hem zo goed mogelijk te helpen en te zorgen dat het onjuiste bedrag niet van zijn bankrekening wordt geïncasseerd".

De klantenservice van de energieleverancier zal binnenkort contact opnemen met Hartman om de actuele meterstand op te vragen, zodat nu wel daadwerkelijk de juiste energierekening kan worden gemaakt.

Aan alle mkb'ers wil Marco graag het volgende meegeven: "Jongens let op en laat je niet gek maken. Check je rekeningen echt goed of het klopt!"

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.