Terug

Volg Hart van Nederland

Viaplay gaat klanten compenseren: 'Hoogtijd dat ze in beweging komen'

Entertainment

20 juni 2022, 09:45

Viaplay gaat klanten compenseren, meldt de Consumentenbond maandag. Alle gebruikers die problemen hebben gehad met de streamingdienst komen in aanmerking. Ook is er een speciaal telefoonnummer geopend waar consumenten met hun klacht terechtkunnen.

Het regent al maanden klachten over Viaplay. Zo klagen Formule 1-fans over haperende verbindingen en de slechte bereikbaarheid van de klantenservice. Daarnaast zijn er frustraties over het feit dat Viaplay vrijwel altijd de schuld bij de klanten neerlegt. De Consumentenbond riep het mediabedrijf daarom al meerdere keren op om in actie te komen.

Klanten krijgen niet zomaar compensatie

Dat lijkt nu eindelijk te gaan gebeuren: Viaplay is namelijk een onderzoek gestart naar de klachten. Klanten kunnen storingen en andere problemen nu direct melden via een speciaal telefoonnummer. Ook heeft de streamingdienst aan de Consumentenbond toegezegd dat gedupeerde kijkers gecompenseerd zullen worden.

Viaplay komt echter niet zomaar met geld over de brug: klanten moeten kunnen bewijzen dat de video's niet goed werken en dat dat niet aan hun eigen internetnetwerk ligt. De Consumentenbond adviseert mensen daarom om goed vast te leggen dat de streamingsdienst problemen geeft, door bijvoorbeeld een foto of filmpje te maken.

'We houden Viaplay scherp in de gaten'

De Consumentenbond houdt in de gaten of Viaplay de afspraken nakomt. "Het is goed om te zien dat het bedrijf in beweging komt. Dat is hoognodig, want ook afgelopen raceweekend kwamen er weer veel klachten binnen. Er zijn dus nog steeds veel klanten die problemen ervaren", laat de bond weten op haar website.

De organisatie zegt verder dat de klanten die problemen ervaren "goed geholpen" moeten worden. "Viaplay kan zich er niet vanaf maken door te stellen dat de oorzaak van de problemen niet bij het bedrijf zelf ligt. We houden dan ook scherp in de gaten of Viaplay zijn belofte nakomt."

Helft van klant dreigt weg te lopen

Vorige week werd duidelijk dat Viaplay flink onder druk staat om zijn abonnees te behouden. De streamingdienst die vooral kijkers trekt met Formule 1 en darten dreigt namelijk een meerderheid van zijn gebruikers te verliezen: uit nieuw onderzoek door Telecompaper bleek dat bijna de helft van de klanten overweegt zijn of haar abonnement stop te zetten.

Bovenstaande video was eerder te zien bij Vandaag Inside

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.