Entertainment
10 juni 2021, 20:02
Rob Kemps, de grote man achter Snollebollekes, snapt niks van de ophef die donderdag is ontstaan rond de EK-reclame van supermarktketen Jumbo. De populaire reclamecampagne zou de officiële sponsors van Oranje, zoals Jumbo's concurrent Albert Heijn, de pas afsnijden.
"Betere reclame kunnen we niet hebben", lacht Kemps in een post op Instagram. "Zullen we er anders met z'n allen een mooi feestje van maken!? Ik dacht dat we het afgelopen jaar wel wat anders aan ons hoofd hadden... toch!?"
Er zijn genoeg bedrijven die acties hebben opgezet rond het EK voetbal, maar alleen partners van de KNVB mogen in hun uitingen rechtstreeks naar Oranje verwijzen. Om die reden stuurde de KNVB een brief naar Jumbo, waarin de bond de supermarktketen sommeerde de gewraakte reclame te stoppen of aan te passen. Als Jumbo weigerde, zouden 'verdere maatregelen' volgen. Merkendeskundige Paul Moers schatte noemde dat volgens Shownieuws een "kansloze missie". Volgens hem is de ontstane ophef een "groot cadeau" voor de Brabantse supermarktketen.
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.