
Entertainment
16 okt 2022, 21:30
Opnieuw is een van de teksten van Henk Westbroek gebruikt in een reclamecampagne. Had Albert Heijn vorig jaar al ongevraagd een variant gemaakt op 'Sinterklaas wie kent hem niet', de hit die Westbroek in 1982 met Henk Temming scoorde, dit jaar doet Bol.com dat.
In het speelgoedboek van Bol.com staat de zin 'Sinterklaas, wie scant 'm niet', waarmee het bedrijf verwijst naar een QR-code die bij alle producten in het boek staat. "Vorig jaar bedacht Albert Heijn om schijt aan mijn auteursrecht te hebben. En kwam het bedrijf er vanaf met een schenking van 5000 euro aan de voedselbank. Plus superveel gratis reclame", schrijft Westbroek zaterdag op Twitter bij een foto van het speelgoedboek. "Dit jaar zet ik wat hoger in. Recidivisme immers."
Bol.com laat in een reactie op de tweet van Westbroek weten dat het "inderdaad een dubbele fout" is. "Onhandig, zeker omdat ons broertje Albert 'm vorig jaar ook al heeft gemaakt. (We zijn goed samen, maar vertellen elkaar niet alles)." Het bedrijf zegt het graag te willen oplossen met de zanger. Maandag neemt Bol.com contact met Westbroek op, laat een woordvoerder zondag weten in RTL Boulevard.
Vorig jaar zou de Utrechtse zanger een minuut gratis mogen winkelen voor de Voedselbank, maar helaas ging dat toch niet door. Wel maakte Albert Heijn 5000 euro over naar de Voedselbank.
ANP/Shownieuws
Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.