nieuws
5 dec 2018, 22:56
Het heerlijk avondje is gekomen, maar voor veel Nederlanders loopt Pakjesavond uit op een teleurstelling omdat hun cadeaus niet bezorgd zijn. Door de enorme drukte hebben bezorgdiensten grote moeite om alle bestellingen op tijd te leveren. Dit jaar is het zo erg dat er honderden klachten over PostNL zijn binnengekomen bij de Consumentenbond, drie tot vijf keer zoveel als vorig jaar. De bond vindt het bijzonder dat de feestdagendrukte ieder jaar weer als een verrassing lijkt te komen voor PostNL.
Het zou dus goed kunnen dat er vanavond wat minder cadeautjes in de zak van Sinterklaas zitten, maar hoeveel mensen bestellen hun cadeaus eigenlijk online? Die vraag legden we voor aan de leden van ons Wat vindt Nederland-panel. Daaruit blijkt dat 28% alle of een aantal cadeaus online bestelt. Een grote meerderheid (79%) van hen zegt alle pakjes op tijd te hebben ontvangen. Slechts 17% van de online shoppers geeft aan dat hun bestelling niet op tijd voor Pakjesavond wordt bezorgd. Toch worden de meeste mensen niet afgeschrikt door alle bezorgproblemen, want 63% koopt hun cadeaus nog gewoon online. Bijna dertig procent (28%) zegt het in de de toekomst niet meer aan te durven om Sint- en kerstcadeaus online te bestellen.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.