Terug

Volg Hart van Nederland

Vol verwachting klopt het hart van arme gezinnen: sinterklaascadeaus mogelijk vertraagd door problemen V&D

Vol verwachting klopt het hart van arme gezinnen: sinterklaascadeaus mogelijk vertraagd door problemen V&D

nieuws

1 dec 2021, 23:39

Voor kinderen van ouders die in armoede leven is het nog niet zeker of Sinterklaas hun cadeautje op tijd kan afleveren. Van het Nationaal Fonds Kinderhulp hebben ouders een cadeaukaart gekregen die ze kunnen besteden bij onder andere V&D. Maar door leveringsproblemen bij het online warenhuis wachten mensen nu al dagenlang op hun pakketje.

Vier dagen voor pakjesavond regent het klachten op de Facebookpagina van V&D. Hoewel veel ouders hun cadeaus al half november hadden besteld, zijn die nog steeds niet binnen. Ook aan de communicatie zou het ontbreken; er wordt niet gereageerd op mailtjes, het speciale WhatsApp-nummer blijft onbeantwoord en telefonisch zijn ze niet goed bereikbaar.

Een van de gedupeerde ouders vertelt aan Hart van Nederland: "Je hebt de grote Black Friday-aanbiedingen laten schieten in de veronderstelling dat je al iets hebt besteld. Maar de Barbiepop voor mijn dochter is er nog steeds niet." Vrienden en ouders van de moeder, die liever anoniem blijft, hebben al aangegeven iets te kopen. Maar daarin is ze terughoudend: "Ik ben geen hulpvrager."

Niet genoeg capaciteit

Het Nationaal Fonds Kinderhulp zamelt geld in voor de 300.000 kinderen in Nederland die in armoede leven. Met Actie Pepernoot wil de organisatie ervoor zorgen dat die kinderen op pakjesavond ook een cadeautje krijgen. Ouders die zich voor de actie aanmelden, krijgen een cadeaukaart waarmee ze voor 25 euro een cadeau kunnen bestellen bij V&D.

Alexander van Slooten, directeur van VD.nl, heeft er begrip voor dat mensen boos reageren omdat ze moeilijk contact krijgen met V&D. "Het is herkenbaar dat mensen geen contact krijgen. We hebben een bepaalde capaciteit. Maar als er opeens duizend mensen met vragen bovenop komen, kun je daar bijna niet op bijschalen."

Komen ze op tijd binnen?

Volgens Van Slooten zijn er problemen met de leverancier van het speelgoed. Maar hij heeft ook goed nieuws: "Er zijn nu ongeveer duizend van de 80.000 orders vertraagd. Maar ze hebben beloofd dat ze vandaag het laatste deel wegwerken. Dus als het goed is zou iedereen voor de Sint de bestelling in huis moeten hebben."

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.