nieuws
22 sep 2018, 18:08
Bij de Consumentenbond komen steeds meer klachten binnen over de pakketbezorging van PostNL. De consumentenorganisatie verwacht dit jaar een verdubbeling van het aantal meldingen. Vorig jaar ontving de bond 1374 klachten op het Klachtenkompas, nu staat de teller op 2031, met nog ruim drie maanden te gaan. Uit een onderzoek onder bijna 4000 klanten van PostNL van het tv-programma Kassa (BNNVARA) blijkt maar liefst 86 procent niet tevreden te zijn met de aangeboden oplossing na een klacht. "Het percentage dat ontevreden is met de klachtenafhandeling is opvallend hoog. Een teken aan de wand. PostNL moet daar echt heel wat verbeteren", stelt Joyce Donat van de Consumentenbond.
Uit een rondgang van het tv-programma blijkt dat consumenten hun pakketten soms op de gekste plaatsen aantreffen zoals in de kliko. Ook blijken pakketbezorgers zelf handtekeningen te zetten op aangetekende poststukken, zo zegt Kassa. Ook worden er volgens Kassa niet-thuis-briefjes door de brievenbus gegooid terwijl de consument gewoon aanwezig is op het bezorgadres. ANP
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.