nieuws
11 apr 2017, 11:10
United Airlines biedt excuses aan voor de manier waarop ze een passagier hebben behandeld. Mede nadat er op internet veel commotie over ontstond. Een vlucht van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij van Chicago naar Louisville, Kentucky was overboekt. Aangezien er een aantal medewerkers van United met de vlucht mee moesten, zochten de maatschapij passagiers die vrijwillig hun stoel wilden afstaan. Toch bleek er, ondanks een vergoeding, niemand bereid te zijn om zijn plek in het vliegtuig af te staan. United wees daarom zelf een aantal mensen aan die niet mee mochten en op een latere vlucht werden gezet. Een van hen wilde niet meewerken en werd vervolgens hardhandig uit het vliegtuig gewerkt. Hierbij raakte de man gewond. Vervolgens heeft de man uitgelegd dat hij arts is en de volgende dag weer patiënten had die hij moest behandelen. Hij werd daarom later toch weer het vliegtuig ingelaten en mocht meevliegen.
Online ontstond veel commotie over de gewelddadige handelingen van de luchtvaartmaatschappij. "Ik bied mijn excuses aan voor de manier waarop de klanten werden herschikt. We gaan uitzoeken wat er is gebeurd", reageerde United-directeur Oscar Munoz. Het is de twee keer in korte tijd dat United het mikpunt is van online razernij. Twee weken geleden werden een aantal tieners geweigerd voor het dragen van een legging. Zij hadden speciale tickets voor vrienden of familie van United-personeel, en de leggings zouden volgens de maatschappij niet stroken met de kledingvoorschriften die gelden voor mensen die met deze tickets reizen. https://twitter.com/kaylyn\_davis/status/851480498186485760
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.