nieuws
12 jan 2018, 16:32
Vrijwilligers Toos en Joke vieren woensdag dat ze al 40 jaar vrijwilliger zijn voor Sensoor. De organisatie werd in 1958 opgericht en is dag en nacht, het hele jaar door, bereikbaar voor mensen die behoefte hebben aan een vertrouwelijk gesprek. Eind jaren vijftig plaatste een predikant uit Londen een advertentie in de krant. Daarin vroeg hij mensen, die op het punt stonden een einde aan hun leven te maken, hem eerst te bellen. Het aantal mensen dat gehoor gaf aan deze oproep was onverwacht hoog. In navolging van dit Londense voorbeeld richtte de Rotterdamse predikant Ds. Teutscher in 1958 de eerste telefonische hulpdienst in Nederland op. Toen nog onder de naam SOS telefonische hulpdienst. In 2008 veranderde de naam in Sensoor. De redenen dat mensen vandaag de dag bellen zijn heel uiteenlopend maar vaak gerelateerd aan eenzaamheid. Daarnaast luchten veel mensen hun hart over depressie en relatieproblemen. Jaarlijks worden er ruim 225.000 gesprekken gevoerd via de telefoondienst en 25.000 gesprekken via de chat en e-maildienst.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.