nieuws
14 feb 2019, 10:58
Tijdschrift LINDA. wordt overgenomen door Talpa Network. Ook wordt Linda de Mol wordt creatief directeur van de televisiezender Net5 van Talpa. Zij gaat dit samen doen met Jildou van der Bijl, hoofdredacteur van het magazine LINDA.. Dat maakte het mediabedrijf donderdag bekend. "Daar zullen zij hun eigen visie loslaten op deze zender en hun kennis en ervaring van de doelgroep inzetten om de groeiambities van zowel LINDA. als Net5 te versterken", aldus Talpa. Van der Bijl blijft, naast haar nieuwe functie, creatief directeur van LINDA. Lees ook: Piet Paulusma na 23 jaar weg als weerman bij SBS6 Mediabedrijf LINDA. wordt voor 40 miljoen euro overgenomen door Talpa Network. Mood for Magazines, de uitgever van LINDA, werd mede-opgericht door Linda de Mol en was de afgelopen 15 jaar onderdeel van Sanoma Media Netherlands.
"Sanoma is altijd een goed huis geweest voor Mood for Magazines, haar mensen en het merk LINDA.. Mede door Sanoma heeft LINDA. zich kunnen ontwikkelen tot het mooie bedrijf dat het nu is. De mogelijkheden die Talpa Network nu biedt met samenwerkingen op haar kanalen, zoals radio, online en vooral lineaire televisie, passen beter bij de groeiambities van het mediamerk LINDA.", aldus Linda de Mol. De omzet van Mood for Magazines bedroeg vorig jaar 27 miljoen euro. De operationele winst kwam uit op 6 miljoen euro. Het bedrijf heeft volgens Sanoma een waarde van 47 miljoen euro. Mood for Magazines heeft 53 medewerkers in dienst. ANP
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.