Volg Hart van Nederland
Storing bij ABN AMRO: problemen met app en internetbankieren

Storing bij ABN AMRO: problemen met app en internetbankieren

nieuws

27 okt 2022, 09:39

Link gekopieerd

ABN AMRO heeft donderdag te kampen gehad met een storing. Daardoor konden klanten hun bankzaken mogelijk niet regelen met de ABN AMRO app, iDEAL en internetbankieren. Gebruikers van de diensten kregen een foutmelding te zien wanneer ze proberen in te loggen.

Wat de oorzaak van het probleem is, is nog niet duidelijk. Via allestoringen.nl hebben duizenden mensen al gemeld dat ze problemen hebben. Ook via Twitter beklagen mensen zich dat het niet werkt.

"Jullie hebben wel continu wat hè? Zeer vervelend dit, los het op aub", Tweet Emmelie. "Helaas wil ABN AMRO dat we thuisblijven, en slopen even iDeal", aldus Tobias, die net met de kinderen naar het Spoorwegmuseum wilde gaan maar nu geen kaartje kan kopen.

"Collega's werken hard aan de oplossing", laat een medewerker van de bank weten op Twitter. "Probeer het later nogmaals, dan moet het weer werken."

Volgens Open Banking Downtime begon de storing om 8.36 uur. Om 8.57 uur leek het probleem verholpen te zijn, maar een minuut later ging het weer fout. Dat is ook te zien aan de data van iDeal: minder dan 10 procent van de betalingsopdrachten via ABN AMRO lukten. Het lijkt erop dat rond 9.38 uur de storing wel is verholpen, langzaamaan beginnen ook steeds meer iDeal-betalingsopdrachten van ABN AMRO te slagen.

Ontvang onze nieuwsbrief

Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Meld je aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren. Je kunt je op ieder moment afmelden. Zie voor meer informatie de privacyverklaring.

© 2025 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.