Terug

Volg Hart van Nederland

Spoorstakingen voorlopig van de baan vanwege akkoord over cao

Spoorstakingen voorlopig van de baan vanwege akkoord over cao

nieuws

28 apr 2021, 17:20

De spoorstakingen zijn voorlopig van de baan doordat onderhandelingen tussen vakbond FNV en ProRail resultaat hebben opgeleverd. FNV en ProRail zijn nog bezig om de laatste details van het cao-akkoord uit te werken, laat FNV Spoor woensdag weten in een verklaring.

De leden van de vakbond moeten het akkoord nog wel goedkeuren voordat het van kracht wordt. Wat er precies is overeengekomen tussen beide partijen wordt volgens FNV waarschijnlijk donderdag bekendgemaakt. Als de cao wordt goedgekeurd dan wordt er niet meer gestaakt.

Woensdagochtend reden er in de regio’s Utrecht, Amersfoort, Amsterdam en Alkmaar geen treinen tussen 06.00 uur en 08.00 uur. Daardoor was het heel druk op een aantal trajecten toen de treinen wel weer gingen rijden. De acties zouden tot en met zaterdag duren en iedere dag zou er in andere regio's worden gestaakt. Op zaterdag zou een 24-uursactie plaatsvinden waardoor in het hele land geen treinen zouden kunnen rijden.

ProRail en FNV kwamen eerder niet tot een vergelijk over de looptijd van de cao en het percentage loonsverhoging. ProRail legde een ultimatum van FNV naast zich neer in april, daarop besloot de vakbond te gaan staken.

ANP

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.