nieuws
25 mei 2022, 23:16
De lange rijen op Schiphol zorgen niet alleen voor stress, irritatie en opstootjes. Doordat veel mensen hun vlucht misten stromen de claims voor genoegdoening binnen, stelt claimorganisatie EUClaim. Ver boven de duizend claims ontving zij al van mensen die door de lange rijen op Schiphol de vlucht misten.
Na een hele stille coronaperiode, waarin van veel personeel afscheid genomen werd, moest er voor de meivakantie weer in korte tijd worden opgeschaald naar een maximale bezetting. Schiphol had dit volgens Paul Vaneker van EUClaim kunnen voorzien, maar het lukte de luchthaven niet om dit voor elkaar te krijgen.
Het gebrek aan bezetting zorgt dat mensen die, zoals wordt geadviseerd, drie uur van te voren op de luchthaven zijn, alsnog hun vlucht missen. Claimen heeft dan weinig zin. Volgens de wet is te laat, te laat. Daarbij ligt de schuld bij Schiphol en daar heeft de reiziger geen contract mee.
Door de aanhoudende ellende willen reizigers steeds minder graag hun reis beginnen op de thuisbasis van KLM. Zo merkt reisbureau-eigenaar Mejasa Cerimovic. "Ik krijg vragen van klanten die hun al geboekte reis willen veranderen, zodat ze niet via Schiphol hoeven te reizen." Alternatieven zijn dan Rotterdam of Eindhoven en zelfs Düsseldorf en Frankfurt worden als alternatief gezien.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.