nieuws
7 apr 2022, 23:26
Een jurkje bestellen, hem één keer aandoen naar een feestje en dan weer retour sturen. Het gebeurt vaak en het kost webwinkels veel geld. Daarom komen ze met iets nieuws: een groot, geel 'hufterproof' label die moet voorkomen dat mensen spullen buitenshuis gaan gebruiken.
"We zien dat sommige ondernemers er niet van konden slapen, dit zijn heftige kosten voor de mkb'ers", legt Marlene ten Ham, algemeen directeur Thuiswinkel.org uit. "Problemen die we tegenkomen zijn op basis van duurzaamheid en consumentbewustzijn. "Ze legt uit dat mensen bijvoorbeeld schoenen bestellen, die dragen en ze dan terugsturen. "De verwachting is dan dat je 100% van je geld terugkrijgt. In de meeste gevallen moeten ondernemers dat ook geven. Daarom wilde hij een hufterproof tag bedenken, zodat dat niet meer kan."
Het initiatief is gestart door drie ondernemers en de komende tijd zullen steeds meer webshops meedoen aan de proef. Zo ook Casper Hendriks, de eigenaar van reiswieg.nl. "Met name de vliegtuighangmat is populair in terugsturen. Dat matje hang je voor je en daar ligt de baby. Als hij retour wordt gestuurd ruikt hij naar Zwitsal, dus je weet dat hij is gebruikt. Maar dat is niet genoeg om geen geld terug te geven."
Normaal krijgt hij één op de honderd producten retour, van de fly-baby komt 1 op de 10 terug. "1 op 15 keer is het daadwerkelijk gebruikt. Die producten kun je net zo goed weggooien, dat is zonde van het geld."
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.