Terug

Volg Hart van Nederland

Organisatie songfestival 'unieke kans' om minder bekende steden te promoten

nieuws

19 mei 2019, 05:35

Nederland krijgt als organisator van het komende Eurovisiesongfestival een "unieke kans" om minder bekende plekken van het land te promoten. Dit zegt Jos Vranken, algemeen directeur van NBTC Holland Marketing na de overwinning van Duncan Laurence. Volgens Vranken trekt het liedjesfestijn komend jaar tienduizenden bezoekers. Aangezien de meeste songfestivalfans al wel bekend zijn met hoofdstad Amsterdam, spreekt hij van een uitgelezen kans voor steden als Arnhem, Rotterdam of Zwolle om hun stad te profileren.

Enorm effect

"In gastlanden die ons voor waren is gebleken dat het songfestival een enorm effect heeft op het bezoek en imago van een land", zo zegt hij. "Op die manier laat Nederland wereldwijd zien dat we meer te bieden hebben dan de traditionele iconen en plekken", zegt hij. Lees ook: Meerdere steden willen songfestival binnenhalen Meerdere steden hebben inmiddels al aangegeven wel oren te hebben naar de organisatie van het evenement. ANP

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.