nieuws
18 mei 2019, 02:55
HILVERSUM (ANP) - SNS Bank gaat klanten die jarenlang een te hoge premie hebben betaald voor een overlijdensrisicoverzekering compenseren. Zij kunnen een bedrag terugvragen dat enkele duizenden euro's kan bedragen, meldt televisieprogramma Kassa (zaterdag, NPO 1). In januari ging Rabobank SNS al voor.
De getroffen klanten betaalden te veel omdat hun financieel adviseur ze niet had geïnformeerd over premiedalingen. Dat zijn adviseurs wettelijk verplicht te doen.
Klanten moeten wel zelf een aanvraag doen om compensatie te krijgen. Dat kan volgens Kassa maanden duren. Bij andere bemiddelaars krijgen klanten nul op het rekest, ontdekte het consumentenprogramma. De Consumentenbond vindt dat die laakbaar handelen en roept de sector op zijn verantwoordelijkheid te nemen.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.