Terug

Volg Hart van Nederland

Dom winkelpersoneel een doorn in het oog van klant

Dom winkelpersoneel een doorn in het oog van klant

nieuws

28 feb 2017, 10:58

Voor veel mensen is het een doorn in het oog, winkelpersoneel die de meest simpele vragen over producten niet kunnen beantwoorden. Dat blijkt uit onderzoek van Manhattan Associates met ruim duizend Nederlanders. Hoewel mensen steeds vaker online spullen bestellen vindt de helft van de ondervraagden het nog steeds fijn om bepaalde producten in een winkel te kunnen kopen. Slechts een klein deel koopt alles het liefst online.

'Dom winkelpersoneel' Veel klanten storen zich steeds vaker aan het onkundige winkelpersoneel dat in de winkels werkt. Driekwart van de ondervraagden vindt de aanwezigheid van winkelpersoneel belangrijk, het winkelend publiek vraagt het liefst om advies en om suggesties voor bijpassende producten. En daar is dus waar het vaak fout gaat. Veel van de ondervraagden denkt vaak meer te weten dan de medewerkers in de winkel, en dat steekt. Men komt naar de winkel zodat zij meer service kunnen krijgen maar daarvoor in de plaats krijgt men personeel die niet tot slecht de vraag van de klant kan beantwoorden. Vooral medewerkers van bouwmarkten zouden slecht op de hoogte zijn van de producten en wat er op voorraad is. Volgens de onderzoekers zouden bestaande winkels meer moeten investeren in goed opgeleid winkelpersoneel met een grote productkennis. Zo kan de medewerker toch een beetje meer service bieden aan de klant die speciaal daarvoor naar de winkel is gekomen. Webwinkel steeds vaker ook fysieke winkel De grootste reden om producten in een winkel te kopen in plaats van in een webshop is vooral praktisch. Er wordt veel waarde gehecht aan het feit de klant het product eerst kan uitproberen en vasthouden. De tweede reden is, dat je het artikel gelijk hebt een kan meenemen, waar het bij onlinewinkels tussen de acht uur een een paar dagen duurt. Ook gaan mensen nog graag naar de winkel voor de sociale ervaring en persoonlijk contact. Veel onlinewinkels openen om deze redenen steeds vaker een fysieke winkel zodat dat hun visitekaartje kan worden voor de grotere en uitgebreidere webwinkel.

Deel dit artikel

Link gekopieerd
Ontvang onze nieuwsbrief
Wil je persoonlijke en indrukwekkende verhalen, met het laatste (positieve of regionale) nieuws, tips en achtergrond, in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief.

Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.

Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.

© 2024 Talpa Network. Alle rechten voorbehouden. Geen tekst- en datamining.