nieuws
5 okt 2022, 14:46
Ondernemers in Scheveningen hebben zich fel uitgesproken tegen plannen van de gemeente om de badplaats voor een wat 'chiquer publiek' te maken. Scheveningen is er niet alleen voor de toerist met de dikke portemonnee, maar voor iedereen, schrijven ze volgens AD aan de gemeenteraad.
De gemeente heeft in een toekomstvisie laten weten dat Scheveningen de komende twintig jaar luxer moet worden, met hoogwaardiger publiek dat ook meer geld besteedt. De ondernemers willen wel meer kwaliteit bieden, maar bepaalde groepen bezoekers uitsluiten gaat hen te ver.
Henk Kool, voorzitter van de Vereniging Boulevardondernemers, benadrukt dat Scheveningen er voor iedereen is. "Scheveningen laat zich nadrukkelijk niet beperken tot de toerist met de dikke portemonnee."
Om te kunnen overleven moeten de ondernemers zich wel op plaatselijke, landelijke en internationale toeristen richten, zegt de vereniging. "We kunnen ons niet alleen op de kwaliteitstoerist richten. Het is een massatoerismebadplaats."
De toekomstvisie werd vorig jaar door de vorige gemeenteraad gepresenteerd. De ondernemers vragen uitleg van de nieuwe raad over dit plan: "Het is ons onduidelijk hoe we de status van dit stuk nu moeten zien en wie hiervoor de verantwoordelijkheid neemt.
Waar ook duidelijkheid over moet komen, is de toekomst van de iconische Pier van Scheveningen. Hier is volgens de ondernemers nauwelijks aandacht voor in het toekomstplan, terwijl deze echt bij Scheveningen hoort. Bij plannen voor uitbreiding of vernieuwing is de Pier dus een onmisbare schakel, schrijven zij.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.