nieuws
1 mei 2019, 22:53
DEN HAAG (ANP) - Nederlandse consumenten hebben vorig jaar voor 1,6 miljard euro aan spullen gekocht bij buitenlandse webwinkels uit de Europese Unie, zoals bijvoorbeeld het Duitse Zalando en het Britse Asos. Dat is een stijging van 17 procent vergeleken met een jaar eerder, aldus cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het bedrag is exclusief btw.
De internetverkopen van in Nederland gevestigde webwinkels steeg vorig jaar met 18 procent. Nederlandse detailhandelaren die zich uitsluitend richten op onlineverkopen zetten in 2018 bijna 13 procent meer om. Bij winkeliers met zowel een fysieke winkel als een webwinkel vielen de internetverkopen in 2018 ruim een kwart hoger uit.
Net als bij de Europese webwinkels blijft het groeitempo van de Nederlandse webwinkels hoog, maar is er sinds 2015 wel sprake van een groeivertraging. In 2015 nam de omzet van Nederlandse webwinkels nog met 22 procent toe.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.