nieuws
25 sep 2019, 09:46
De telefoontjes blijven binnenkomen bij het noodnummer voor vakantiereizigers die via Thomas Cook Nederland of Neckermann op reis zijn. Het dinsdag geopende callcenter stond op de eerste dag ruim zeshonderd bellers te woord, laat TUI weten. Die reisorganisatie zette het speciale telefoonnummer op in samenwerking met garantiefonds SGR.
"In de begindagen krijgen we de meer schrijnende gevallen", zegt een woordvoerster van TUI. Die maatregel volgde op de melding van financieel onvermogen van Thomas Cook Nederland bij de SGR. Het speciale telefoonnummer is bedoeld voor mensen die al op hun bestemming zijn en in de problemen zijn gekomen door het omvallen van het Britse moederbedrijf. "Soms willen mensen puur gerustgesteld worden", laat de zegsvrouw weten. "Maar het komt ook voor dat alle mensen om de telefoon staan omdat een hotelier zegt dat ze nog eens moeten betalen." TUI stuurt dan een e-mail naar de hoteleigenaren waarin wordt uitgelegd dat er voor hun vorderingen een garantiefonds is.
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.