nieuws
4 juni 2022, 17:35
De maatregelen die luchthaven Schiphol deze week aankondigde om de drukte tegen te gaan, hebben nog geen effect. Opnieuw moeten mensen buiten in de rij staan en reizigers klagen over vluchten die net voor vertrek worden geannuleerd.
Reizigers mogen bijvoorbeeld alleen de vertrekhal in als ze binnen vier uur vliegen. Om dat te controleren is kantoorpersoneel ingezet. Daarnaast heeft maatschappij KLM bekendgemaakt tot 50 vluchten per dag te annuleren in het Pinksterweekeind.
Op Twitter klagen mensen dat het heel kort van tevoren gebeurt. "Begrijpelijk dat jullie ervoor kiezen om vluchten te annuleren vanwege de drukte op Schiphol, maar als jullie dat twee uur van tevoren doet, blijven reizigers achter zonder alternatief", schrijft iemand op Twitter.
Ook bij andere maatschappijen zou het niet goed geregeld zijn. "Lekker chaos, mijn zus met kinderen door security en nu is de vlucht gecanceld!!!" Schrijft Sébastien.
Het blijkt nog een hele opgave om de security door te komen. Opnieuw staan er rijen tot buiten, zo laat Ilse in een filmpje zien:
Niels vraagt zich af of hij in een luchthaven of attractiepark staat.
Schiphol zelf zegt dat de rijen onder controle zijn. "Ook voor vandaag geldt: het is een drukke dag. Er staan rijen en die lopen goed door", laat een woordvoerster weten. "Het is druk, maar behapbaar."
Hart van Nederland/ ANP
Deel dit artikel
Ja, ik wil graag wekelijks de nieuwsbrief van Hart van Nederland ontvangen met daarin het laatste nieuws en aanbiedingen die wijzelf of in samenwerking met onze partners organiseren.
Meld je aan om wekelijks onze nieuwsbrief te ontvangen. Je kan je altijd uitschrijven. Persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de Privacyverklaring van Talpa Network.